domingo, 9 de octubre de 2011

Texto para la celebración oficial del 9 d'octubre del Ayto. de Elche

Vam travessar el Portitxol, límit natural de les terres del Vinalopó i L'Alacantí, i organitzarem el nostre exèrcit en terres d'Alacant. I des d'allí, ordenarem enviar emissaris a Elx, vila que gaudia d'una població important i que "collía mes pa que Murcia".

Després del primer contacte amb la Aljama Il·licitana, van respondre amb un dels notables de la seua comunitat, Muhammad Ibn Gâlib, home de temperament pacífic, per a convèncer-nos de la necessitat d'un acord de pau que garantira la vida i les propietats dels agarenos il·licitans. I no es van equivocar els que li van enviar, doncs va demostrar gran destresa diplomàtica, i al cap de dos dies, Elx s'havia rendit i ens havien lliurat la Torre de la Calaforra. Els il·licitans, van acceptar tornar a sotmetre's als cristians a canvi de la promesa de l'autonomia religiosa i de que foren respectades les seues vides i propietats.

I eixa va ser la primera vegada que vaig vore Elx

Nos En Jaume I.
Rei d'Aragó, de Mallorca e Valéncia,
capdill conqueridor,
Comte de Barcelona, Cerdanya e Rosselló,
Senyor de Montpeller e d'altres possessions.

Eren els últims dies de l'any del nostre senyor de 1265, i abans de partir de terres il·licitanes vaig ordenar construir una església en honor a la nostra Sancta María i vaig encomanar la Torre al Bisbe de Barcelona, Arnau de Gurb, que es va convertir en el primer Alcaide cristià de la fortalesa.



scb

miércoles, 5 de octubre de 2011

De cándidos y candidatos

Estando próximas las elecciones, y viendo que los partidos políticos han empezado con campañas, precampañas o como ellos quieran llamarlas, que para eso son los que mandan, me viene a la cabeza una duda, y aprovecho este foro, que para eso es mio, para lanzarla al aire.
Vaya por delante que no tengo ninguna esperanza de que algún político la lea.
Ni ganas.
Esperanza, porque no creo que ninguno de ellos se rebaje a saber la opinión de la plebe.
Ganas, porque me da igual lo que opinen. Seguramente lo harían con demagogias, y diciendo lo que las cámaras quieren oir. Y digo las cámaras.
Ahí voy.
Según la Real Academia Española, la palabra candidato tiene la siguiente definición:
Persona que aspira a alguna dignidad, honor o cargo, o que es propuesta para alguno de ellos.
Ejem... ¿Un candidato aspira a alguna dignidad?
¿A algún honor?...
Lo del cargo lo tenía claro.
¿Quiere esto decir que aquel que se presenta a conseguir algún cargo, está deseoso de tener dignidad y honor?
La palabra candidato comparte raiz con otra muy diferente por su significado, Cándido: Sencillo, ingenuo, sin malicia ni doblez.
Sin palabras.
Un candidato es cualquier cosa menos cándido. Creo.
Y haciendo una mala imitación de José Luis Alvite en sus magistrales conversaciones del Savoy, sólo puedo decir que lo peor de las elecciones, de la gran fiesta de la democracia, es que está llena de políticos...
Ahí queda eso.
scb